۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲

مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد؛

۶۰۰ چاه کم‌بازده نفت و گاز در ایران وجود دارد

 ۶۰۰ چاه کم‌بازده نفت و گاز در ایران وجود دارد

مدیر نظارت برتولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران با اشاره به وجود ۶۰۰ تا ۷۰۰ چاه کم‌بازده در صنعت نفت کشور گفت: به‌زودی قرارداد افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت وگاز با شرکت‌های داخلی امضا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هرمز قلاوند صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه) در نخستین کنفرانس ملی افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز کشور با تأکید بر اینکه میدان‌های بزرگ نفت و گاز کشور در نیمه دوم عمر خود قرار دارند، افزود: هم‌اکنون استفاده از روش ازدیاد برداشت از چاه‌های نفت و گاز اهمیت بالایی برای رسیدن به اهداف موجود در چشم‌انداز دارد.

وی با اشاره به اینکه سبک‌ترین نفت ایران در میدان هنگام و سنگین‌ترین نفت ایران در میدان پایدار شرق تولید می‌شود، تصریح کرد: روش‌های فرازآوری مصنوعی، پمپ‌های تسمه‌ای، حفاری‌های افقی، ایجاد انگیزش با اسیدکاری در چاه‌های نفت و گاز و تزریق مواد شیمیایی و نانوپایه از روش‌های معمول برای افزایش برداشت نفت و گاز دنیا به‌شمار می‌رود.

مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران با اشاره به وجود ۶۰۰ تا ۷۰۰ چاه کم‌بازده در صنعت نفت کشور ادامه داد: به‌زودی قرارداد افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز با شرکت‌های داخلی امضا می‌شود و در صورت تحقق اهداف مدنظر به همه چاه‌های نفت و گاز کم‌بازده تسری خواهد یافت.

قلاوند برگزاری کنفرانس‌های علمی و همکاری نزدیک با دانشگاه‌های کشور و دیگر مراکز علمی را باعث حل مسائل و مشکلات افزایش تولید نفت و گاز دانست و گفت: تلاش می‌شود در پروژه‌های افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز کشور از همه توان مرکز دانش‌بنیان و تحقیقات داخل و خارج نفت بهره گرفته شود.

کد خبر 5627530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha